tisdag 13 mars 2012

Sång- & dansman

Mini har länge reagerat på musik. Han skumpar runt i takt. Snurrar runt och skiner upp.
Sista veckan har han börjat med något nytt. Han sjunger! Det är så fint. Ljus och klar stämma som följer med i "Oaj aj aj aj buff", Bamsevisan, Badasången.

Ikväll har vi sjungit, för liten hade svårt att somna. Lovebombning, busning, gosning till trots. Mini kom inte till ro. Ena handen åkte in i munnen. Nappar har han vägrat sedan någon vecka. Så jag kände efter, gnuggade lite på den där tanden jag har känt är på gång. Busungen fick lite ro, så tog han tag i min hand och drog fingret till överkäken på andra sidan och OJ, där var det en hel tand nästan ute! Och oj! Mini kan visa själv!!

Idag har dessutom lilla bus blivit hämtad på förskolan av nya barnpasserskan. Det hade gått så bra. När hon skulle hämta honom missade hon den lilla detaljen att hämta barnvagnen, så Mini har gått hem från förskolan idag. Stora killen.

Och jag undrar, sjöng han för henne också? Dansade gjorde de säkert, för i köket stod radion på på musikkanal.

Minen när L gick hem till sig skvallrade om att de haft det bra ihop. Och hennes impuls att stanna. Vara kvar bara för att de hade så kul. Det värmer verkligen mitt mammahjärta.

1 kommentar:

  1. Åh vad jag ser fram emot allt som komma skall! Det går inte att förstå nu att A också kommer kunna sjunga med i sånger och att han kan visa mig saker, och berätta vad han varit med om. Lyckan i att kunna kommunicera, bättre och bättre.

    Och vad fint att du har hittat någon som funkar med dig och Mini! Rookie mistakes som vagnen slipas säkert bort :) Tryggheten i att ha avlastning, och lugnet och myset i att veta att barnet och barnpassaren tycker om varandra kan inte överskattas.

    SvaraRadera