torsdag 4 februari 2010

Min pappa

Idag har jag berättat för min pappa. Han blev glad.

När jag berättade hur, så konstaterade han att jag skulle bli en ensamstående mamma. Jag väntade mig oro för hur jag skulle klara det och så, men istället kom det jag borde ha tänkt på.

Pappa växte också upp utan en egen pappa. Min farmor var ensam med tre barn. Hon var ensam med tre barn genom andra världskriget. Hon slet hårt.

Men hon klarade det.

Och pappa berättade hur mycket han sett upp till henne och jag kände plötsligt tillförsikt.

Det här kommer att gå bra.

Jag älskar min pappa.

4 kommentarer:

  1. Vad fin reaktion från din pappa! Klart att det går bra med ett sådant stöd.

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen härligt att läsa.
    Vilken fin morfar han ska bli!

    SvaraRadera
  3. Fint! Så klart att det kommer att gå bra!

    SvaraRadera
  4. Och jag har missat alltihopa! Men nu har jag uppdaterat mig =) Grattis till graviditeten! Underbart! Det får mig att känna mig så inspirerad att fortsätta kämpa. Kram från Jeckan.

    SvaraRadera