fredag 19 februari 2010

Ovan molnen

Sitter i soffan och chattar. TVn är på, men inget jag vill titta på går ikväll. Jag har avslutat en lång jobbvecka, med resa till Stockholm och ett blivande kundmöte i Helsingfors. Det gick över förväntan.

Min chef är över sig av lycka över mina framgångar. Den finske kollegan hoppade av lycka över mötet. Jag är överöst av beröm på mailen från än den ena än den andra höjdaren på företaget.

Så jag firade på Helsingfors flygplats. Hur?
Genom att köpa det första som är köpt enbart till Mini.

Nej, det är inga söta sockar, ingen liten liten mössa, ingen sparkdräkt eller haklapp.

Det blev en handduk med en muminfigur på i starka mättade färger.

Sedan, när det var dags att borda, fick jag ett meddelande att jag fått ett nytt säte. 2A.

Business Class. Precis rätt i min sinnesstämning. Riktigt porslin, riktiga bestick bra service och gott om benutrymme. Och så solen. Inte att förglömma, även om de säkert fick samma härliga upplevelse i turistklass.

När jag kom till Kastrup så klaffade allt. Ja allt utom att jag fick vänta på väskan såklart (Kastrup är känt för sin dåliga bagagehantering). Tåget kom precis när jag kom ner på perrongen, taxin stod snällt och väntade. Den körde mig direkt hem. Jag kom ur mina business-kläder och i myskläderna med rekordhastighet.

Och sen kändes det plötsligt väldigt tomt. Just idag hade det inte gjort något alls om Han hade väntat på mig med mat planerad och en flaska vin (eller alternativ till vin nu då) och bara fått njuta av varandra och veckans framgångar.

Istället poppar jag mig en stor skål popcorn och somnar i soffhörnet.

Trevlig helg på er allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar