lördag 13 februari 2010

Rulla tummarna

Jag har nästan inga graviditetssymptom längre. Det är ju otroligt skönt på ett sätt men också lite jobbigt. Speciellt när det händer saker som får mig att tro att jag är på väg att få missfall.

I torsdags ringde jag till sjukvårdsupplysningen till slut. Jag höll på att bli tokig. Metallsmaken i munnen borta, inga andra symptom (mer än tonårsbysten då) och så otäcka fläckar i underkläderna (försökte formulera mig så o-äckligt jag bara kunde).

Jag fick prata med en kvinna som var väldigt duktig på att lugna mig. Hon sa att så länge jag har mina symptom kvar, vilket jag inte har några mer än bysten, så då sa hon att så länge jag har min spänniga tonårsbyst kvar har jag inget att oroa mig för, men så tillade hon: Eftersom du är i den vecka du är bör du inte göra tunga lyft, du ska inte överanstränga dig och så ska du se till att vila ordentligt och bara tänka bra tankar.

Så nu gör jag det. Just nu ligger jag på soffan, äter 70-procentig choklad och lyssnar på diskmaskinen. Jag har INGA som helst planer på att göra något mer idag.

Bara ta igen mig.
Tack sjukvårdsupplysningen! Jag tänker bara bra tankar om er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar