söndag 28 februari 2010

Förändringar

I förändringar är allt lite läskigt. Jag jobbar med förändringar så jag brukar vara den där som försöker ge en hjälpande hand. Se till att det går bra. Att folk vågar ta steget.

Men så är man där själv plötsligt. En ny telefonoperatör på jobbet. En flytt. Andra saker som ändras utan att man själv kanske tog initiativet till det. Och det känns jobbigt, lite utsatt och inte särskilt bekvämt.

Så inser jag det magiska med förändringar. När man landar. När man ser fördelar, känslan av utveckling och glädjen i att möta nya människor.

Jag prisar mitt nya hem dagligen och telefonoperatören har gett mig ett fast nummer för familjen att ringa billigt till. På kort tid har jag hittat flera nya vänner och inser att den resa jag gett mig in på kommer att öppna en helt ny värld för mig. Det har den redan gjort.

Den här känslan ska jag ta med mig till mitt jobb. Den är viktig för att förstå de människor jag möter. Också för att förstå mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar