tisdag 16 februari 2010

Vem stal min midja egentligen?

Min livmoder är som en grapefrukt eller något sånt och syns inte på utsidan alls. Förutom att jag har upptäckt att min kropp börjar ändra på sig. Visst jag är inte tunn från början och jag har alltid pendlat lite upp och ner i vikt. När jag går upp får jag rumpa och lår, men har alltid haft en midja att stoltsera med.

Tills nu.

Den är totalt på väg att försvinna. Jag var övertygad om att den inte skulle försvinna förrän typ halvvägs in i graviditeten, men fettet har lagt sig som en vadderande magkudde och banta går bort när man är på smällen.

Så adjö midjan. Jag hoppas innerligt att vi ses någon gång i framtiden.

3 kommentarer:

  1. Den dyker nog upp, ska du se :)

    SvaraRadera
  2. Jag blev ganska paff när en graviditetskalender påstod att min livmoder nu var lika stor som Napoleon. :-o

    Det visade sig handla om en nätmelon, men jag läste lite slarvigt.

    Sen häpnade jag ett tag över att det alltså finns människor som har en levande uppfattning om hur stor en nätmelon är.

    Antagligen kan man väcka dem mitt i natten och be dem måtta med händerna hur stor en nätmelon är.

    Jag kan det då rakt inte.

    /Matti

    SvaraRadera