lördag 27 februari 2010

Nya favoriter

Det här med graviditet sägs ju vara livsomvälvande. Hittills har jag märkt några saker.

Det har väl inte undgått någon av er som läser här vad min senaste hobby är. Just det ja, sova. Jag sover på jobbet och sover hemma. Igårkväll däckade jag i soffan runt tio-tiden, för att vakna vid halvtvå, krypa isäng och vakna kl 8 idag. Bra sovet! Jag har nu varit vaken i två timmar och känner att en tupplur kanske inte skulle vara så dum.

Sen har jag upptäckt en annan ny favorit. Tidigare har jag inte varit särskilt förtjust i mejeriprodukter, om det inte varit ost. Ost är som en drog för mig. Ställ in en prästost i min kyl och den kommer inte att bli gammal. "här ska du få för gammal ost" existerar liksom inte i min tillvaro.

Nu har det här utökats. Mitt ostintag är ju något begränsat då brie och annan färskost inte längre passerar över mina läppar. Istället dricker jag mjölk som en kalv och den här veckan har jag återupptäckt en gammal favorit: filmjölken

Filmjölk med havrefras och banan. MUMS! Det är nästan bättre än smågodis.

Sen har vi en annan helt ny företeelse. Något jag aldrig gjort.
Jag ska åka på charterresa.

Inte nog med det.
Jag ska åka på charterresa med min familj!
Här snackar vi familjen som ALLTID spenderar semestern i sommarstugan. Jag kan inte minnas att vi varit någon annanstans på semester tillsammans. Någonsin. Ja, mer än i familjens varma sköte i något hus någonstans möjligtvis.

I början av maj drar storasyster, föräldrar och jag till Rhodos och bara existerar en vecka. Föräldrarna är så lyckliga att jag började grina. Sån är jag. Känslosam.

Ja och det är ju också en ny favorit hos mig. Jag ser eller hör eller uppfattar något som är det minsta känslosamt och vattenverket drar igång.

Så man kan väl säga att mina nya hobbies är: äta, sova, gråta och vara med familjen.
En tillvaro som påminner om något?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar