onsdag 19 maj 2010

Ditt och datt

Så, nu har jag varit på vattenjympa för gravida. De andra var betydligt mer gravida än jag är. Eller tja, längre gågna i alla fall. I mitt tillstånd är det alltid lite spännande att få en chans att prata med och titta på mammor med magar som är större än min.

Vattenjympa är kul! Jag har alltid alltid älskat vatten så att få bada var bara positivt och så fick vi göra roliga övningar. Mini var också förtjust i övningarna. H*n låg helt stilla och sov sig igenom hela passet, som avslutades med avslappningsövning. Under avslappningen skulle man föreställa sig sitt barn och det gjorde jag. Jag är ju lite blödig av mig nuförtiden så när min fantasi fick fritt spelrum ja då började jag grina. Jag låg där och flöt och tårarna rann.

Då vaknade Mini.

Jag har alltid varit kittlig, särskilt kittlig på magen. Det har visat sig gälla för vissa punkter på insidan av magen också. Och när Mini vaknade så lyckades h*n hitta en av de punkter på insidan som är superkittliga.

Så Mini fick sin mamma att ligga och le istället för att grina där i poolen. Ljuvliga unge. Redan nu.

2 kommentarer:

  1. Det är så kul att läsa din blogg!
    Du är några veckor före mig i din graviditet, min lill* bebis har sparkat så det känns i två veckor nu ungefär. Igår tänkte jag pröva att sjunga lite för att se om jag skulle få samma reaktion som du. Resultat tystnad! Undrar om det är för att jag sjunger bra eller väldigt dåligt? :D

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt att höra att du gillar bloggen!
    Jag tror att du sjöng så fint att din bebis inte gjorde annat än låg och njöt, alternativt somnade. :)

    SvaraRadera