fredag 28 maj 2010

Fredagskvällen som kom av sig

Jag sitter här på hallgolvet och surar. Är mitt uppe i stora fixa-köketboomen och försöker som en effekt av det sälja lite saker i mitt kök. Både kyl och frys och köksbord ska ut.

Köksbordet och stolarna har jag haft en intressent som har varit på väg att hämta det sen i måndags. Utan att lyckas. Sist så skickade hon mig ett SMS 7 minuter innan hon skulle vara här, men är hon här? Har hon varit här?

Nej.

Saken är den att jag tar ett underpris för skiten bara för att jag vill bli av med det och jag märker att jag inte kan bära som förut. Jag får helt enkelt ont i magen av det. Den blir alldeles spänd och stackars Mini blir olycklig därinne.

Så jag säljer det för att SLIPPA bära ut eländet. Om nu människan bara kunde komma och hämta det.

I onsdags jobbade jag hemma för att hon skulle komma, men ingen människa dök upp. Igårkväll slet jag som en galen för att hinna tömma förrådet innan hon skulle komma. Behöver jag säga att stressa och bära inte är ett bra alternativ för mig just nu? Men inte dök hon upp. Om hon inte hör av sig snart kommer jag att ta reda på var hon bor och personligen åka dit och strypa henne. GAH...

En annan person var jätteintresserad av kyl och frysen, som verkligen är ett kap för det priset. Men dök HAN upp? Nej. Nu är jag så trött på alla idioter som ska köpa saker på Blocket att jag tänker vägra att lägga ut saker där igen. Puckon.

Nåväl, när jag sen drog igång datorn för att maila de andra intressenterna, då fungerar inte det trådlösa på datorn plötsligt. Men grattis! Jag är så frustrerad att jag kan avlida. Så nu sitter jag här med en kabel som är på tok för kort, på hallgolvet och TJURAR.

Mini tjurar också. Sparkar och är orolig därinne i min just nu lätt vikta mage. H*n är van vid att få utrymme så här dags.

Så jag, min för dagen nysnoriga näsa och Mini tänker lägga ner den här dagen och gå och lägga oss i soffan. Kan bara inte bestämma mig om vi ska trösta oss med glass eller popcorn. Chips orkar jag inte ge mig ut och handla nu. Annars är det favoriterna!

Hoppas att ni alla har en bättre fredagskväll än jag har.

Tillägg:
Skickade ett SMS och talade om precis vad jag tycker, så om jag plötsligt försvinner är det antagligen hennes pojkvän som kommit hit för att hämnas.

4 kommentarer:

  1. Stackars! Hoppas du får vettiga köpare på dina prylar och att du har en fin fredagkväll trots allt. Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack! Den blev bättre. Tack och lov. :)

    SvaraRadera
  3. Suck, ja sånt där är så trist. Det där har jag också varit med om. Just nu har jag två garderober liggande i vardagsrummet. Bara för att jag drar mig för att lägga ut dem på Blocket. Lycka till i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Men folk är ju helt j*a otroliga.
    Vi har haft samma bekymmer nu, med M's kajaker som är till salu. Folk ringer och bokar provpaddling och sedan dyker de antingen inte upp alls eller ringer med någon halvskum anledning till att dra sig ur affären. Samma med de där galna lägenhetsbytarsidrna.

    Puh. Sorry för urladdningen.
    Hoppas det löser sig med alla grejerna.

    SvaraRadera