torsdag 20 maj 2010

The look

Idag har jag varit på kundevent. Det var blandat med personer där. En del jag känner väl och några jag inte träffat förut.

Vi var tre personer från mitt företag. En man och så A, som är gravid veckan efter mig. Gissa min förvåning när folk börjar gratulera henne till graviditeten men inte mig!

Hur ska jag tolka det här?

1. Jag ser inte så gravid ut som jag tror
2. Om man har någon som ser mer gravid ut bredvid sig så ser man inte gravid ut längre
3. Det är så vanligt att jag pendlar i vikt att folk tror att jag bara lagt på mig igen, fast på magen den här gången
4. Tajt tröja och kavaj döljer mer än man tror?
5. Tjockisbyxor gör att man inte ser lika gravid ut som om man har mammabrallor på sig?

Lite tråkigt var det allt, men samtidigt lite skönt, för då kunde jag flörta lite med snyggingen helt utan att känna mig dum för att jag är flörtig och uppenbart på smällen.

2 kommentarer:

  1. Jag tror på alt 5.
    Köpte min första par mammajeans idag, vilken skillnad jämfört när jag har mina tjockisjeans. Magen ser ju jättestor ut! Så hade din kollega mammabyxor och du tjockisbyxor kan det vara anledningen. Kul att det fanns ett flirtobjekt förresten!

    SvaraRadera
  2. Mmm... men det är bara flirt. Han är gift, men sådär fin att man liksom inte kan låta bli att le.

    Jag blir lite kollrig varje gång vi ses.

    SvaraRadera