tisdag 11 maj 2010

Min kropp

Resan hem från Grekland gick mitt i natten och vi hölls vakna av de som satt på raden bakom oss. I förrgår gick jag och la mig klockan fem på morgonen. Behöver jag säga att jag var trött igår?

Det smittade av sig på idag. Jag var gudomligt trött i eftermiddags. Åkte hem, handlade och lagade mat. La mig en stund på soffan med nya boken för att ta igen mig och vaknade två timmar senare.

Stackars trötta kropp.

Förra veckan hade dock kroppen kalas. Lugn och ro, värme och sol. Det gjorde underverk med min gravidmage som plötsligt ändrades till en riktig kula. En kula full av liv som gör sig påmint genom en massa rörelser.

Ikväll stod jag framför spegeln och fascinerandes. Tänk vad fantastisk min kropp ändå är som kan bära liv. Ja, kvinnokroppen generellt så klart. Precis som många andra kvinnor i vår vridna värld har jag stått framför spegeln och ogillat det jag sett.

Idag stod jag framför spegeln och älskade den.
Jag känner mig så lyckligt lottad som faktiskt får uppleva det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar