söndag 23 maj 2010

Tajming

I helgen har jag varit duktig. Inte så duktig som jag föresatt mig när det kommer till att få saker gjorda, men duktig för att vara en totalt sömnrubbad gravid variant av mig själv.

Jag har tvättat monstertvätten (och NÄSTAN fått in allt i skåp och lådor). Jag har städat badrummet. Rensat i köket och nästan tömt mitt förråd på stan på allt. Det innebär att jag har burit rätt rejält, något jag inte fick göra de första tre månaderna av graviditeten. Nu har jag blodbrist och blir andfådd av att gå lite fortare eller gå uppför en mindre trappa. Det låter som ett ånglok ungefär. Tillslut kippar jag efter andan. Folk som går förbi måste tro att jag har så dålig kondition att det är löjligt.

Så det går inte fort, men det går. Flytta en sak upp på vinden - sen pusta ut - flytta en sak in från bilen - pusta ut - bära matkassar till bilen - pusta ut

Så förutom allt kånkande och pustande så har jag lagt ut min kylfrys och mitt barbord på blocket. Det som står i köket, men som inte ska stå där längre. Det ska BORT.

Och naturligtvis har jag spanat barnvagnar. Det finns en jag är intresserad av. Eller rättare sagt, det finns två.

Den ena kostar dubbelt så mycket som den andra. Den är röd och EXAKT den jag ville ha när jag tittade i affären. Den finns 20 mil bort, så bara att titta på den är en heldagsutflykt förenad med mycket bensinkostnader.

Den andra är på gångavstånd hemifrån. Den är extremt prisvärd, men beige och blå. Det ingår en massa saker och ev kan man få med en bärsele i priset.

Jag är så ambivalent att jag har ingen aning om hur jag ska göra. Samtidigt vet jag att jag är lite tidigt ute och inte behöver jag bestämma mig nu? Det kanske kommer ut fler röda, men så bra pris som det är på den andra, det kommer jag inte att få på någon annan vagn.

Är det för tidigt att köpa vagn när man är gravid i 5:e månaden?

1 kommentar:

  1. Nej, det är inte för tidigt. Jag gjorde det. Över huvud taget är mitt råd till andra ensamstående gravida att passa på att fixa så mycket man orkar så länge man är relativt pigg och rörlig. Man vet inte hur länge man är det, nämligen. Jag har två veckor kvar till BF och gör inte många knop alls, är glad över att jag bara sparade till sist det pyssel som man kan sitta ner och göra (eller stå upp och göra, om en liten stjärt ligger och knuffar på en lunga).

    SvaraRadera