måndag 10 maj 2010

Förändringar

Jag kan känna dem. Förändringsvindarna. De är som när man står vid havet och plötsligt så förändras något, först lite vagt, men så plötsligt så har hela landskapet förändrats.

Nu kan jag känna hur dofterna ändras och att det är på väg att skifta i mitt liv. Tyngdpunkten håller på att skifta.

Jag har märkt att mina förändringar nästan alltid tagit sats i ledighet.

Så när jag stod i Medelhavet med vatten till magen i det varma klara solskenet i veckan så upptäckte jag att jag fattade en massa beslut i mitt inre. Beslut och skifte av fokus som kommer att innebära förändringar. Ljuvligt.

Hur kommer ni fram till era förändringar?

2 kommentarer:

  1. Långsamt, väldigt långsamt. Men det är lite som såna supertankbåtar som kör kontainrar över Atlanten. När förändringen väl har börjat så är det svårsvängt. Lite envis är jag allt.

    SvaraRadera
  2. Aha, men hur kommer du fram till att det är dags att börja svänga?

    SvaraRadera