tisdag 18 maj 2010

Om att komma ut ur garderoben

Mina kära bloggvänner, jag vet att jag har haft torka här i dagar. Och nu bombarderar jag er.

Ursäktar mig med att det poppar upp saker jag bara vill få skriva av mig.

Nu har jag varit på resa bland vänner och så mina kollegor då. På 40-årskalaset gick ryktet om min graviditet som en löpeld. Och en efter en kom de fram och gratulerade mig. Det är ju inte som att min graviditet är helt osynlig längre. Snarare är det så att magen i princip har exploderat i storlek.

Det ledde till en hel del gratulationer även på jobbet. De som inte hört ryktet kunde ju själva se magen.

Men det som är absolut bäst med det här är att jag inte behöver hymla med att jag är gravid längre. Jag är på smällen helt enkelt. Och ALLA kan få veta det. Det gör mig ingenting. Gud så skönt!

1 kommentar: