söndag 31 januari 2010

Äckligt

Det finns olika symptom på graviditet. Vanligt så här tidigt i graviditeten är att man mår illa och har superlukt, ömmande bröst, kissar ofta, trött och metallsmak i munnen.

Turligt nog mår jag inte särskilt illa. I alla fall inte illa så att jag kräks. Mina bröst ömmar, men är större än vanligt och ganska snygga. Trött har jag varit så att det står härliga till, men det har verkat lugna ner sig nu.

Men jag har en otäck smak i munnen. Jag smakar så illa att jag håller på att bli galen. Det känns som att jag har en stor fet beläggning av äckel på tungan. Det smakar som att den i princip borde vara hårig. Det värsta är att inget hjälper. Jag kan borsta tänderna och tungan som besatt. Jag kan dricka och äta vad som helst. Smaken sitter som berget. Det enda som hjälper lite är stimorol alternativt om jag äter något, gärna något surt.

Stimorol innehåller sötningsmedel och det kan knappast vara bra för Mini och inte kan jag äta saker konstant heller.

Eftersom smaken är så äcklig så är jag ju övertygad om att jag luktar illa ur munnen också. Det gör att jag håller mig undan från att prata nära andra människor. Tanken på att kyssas känns inte särskilt lockande. Eller jo, men inte med den smaken i munnen.

Men men, jag slipper kräkas. Det är jag mycket nöjd med för finns det något jag verkligen inte gillar så är det just det. Tack för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar