måndag 18 januari 2010

Karriärskvinna med ångest

I två dagar var jag på konferens. Jo, min chef undrade varför jag inte dricker och jag skyllde på magen. I två dagar har jag fått lära mig nya saker och så har jag fått ett nytt ansvarsområde. Fancy mål som ska uppfyllas sista kvartalet i år. Då kommer jag förhoppningsvis inte att vara på jobbet längre.

Jag har fått en egen låda i organisations-schemat. Jag förväntas bygga upp ett verksamhetsområde och anställa personer.

Men jag kommer att behöva lämna det innan det är klart och när jag kommer tillbaka kommer jag antingen att behöva börja om från början, alternativt ha blivit omsprungen av någon annan.

När jag kommer tillbaka kommer jag inte att kunna jobba som jag gör idag. Rent karriärsmässigt har jag skjutit mig själv i foten. Ja, det är ju ett eget val. Ja, jag måste ju göra den här resan nu.

Just idag känns det inte så kul dock. Just idag känns det rätt skrämmande. Vad har jag gjort?!

1 kommentar:

  1. Förstår hur du känner och osäkerheten hör väl till början på graviditeten. Du kommer INTE att ångra dig, det kan jag lova.

    SvaraRadera