torsdag 21 januari 2010

Dejta

Igår var jag på dejt. Det skulle förvåna mig om det var mannen i mitt liv. Det var något som inte klickade helt, men jag föreslog ändå att vi skulle ses igen, för att döma ut någon efter 2 timmar på en kall restaurang känns inte rätt.

Det finns två saker som gör mig lite skeptisk till att dejta.

För det första känns det inte som att jag är i rätt mentalt stadie att ta in en ny människa i mitt liv. Jag har fullt upp att förstå att jag har en ny människa inne i mig.

Det andra är att jag inte dricker alkohol tar upp så stor del av konversationen. Igår fick jag åter igen dra valser om hur min mage inte vill ha ner alkohol i sig. Vad läkaren har sagt. Varför jag inte söker en annan läkare. Hur jag än försökte byta samtalsämne, hur jag än försökte göra det till något positivt, så drog han tillbaka diskussionen dit och jag märkte att det irriterade mig. Svårt att få romantiska känslor då.

Jag lägger helt enkelt ner män i mitt liv igen, för det här fungerar inte. Som min käre P sa: "Kanske bär du mannen i ditt liv inom dig"

Och kanske är det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar