fredag 15 januari 2010

Nej tack, jag kör

I helgen ska jag på konferens.
Min chef ringde just.

Han sa: "Men du vi tar en öl i baren och snackar om det här på konferensen"

Varför har jag varit så alkoholvänlig i mitt tidigare liv? Det biter mig i rumpan nu. Jag får helt enkelt hålla mig lååångt borta från baren. Eller så får jag ta öl i flaska, gå på toa och hälla ut den och ersätta med vatten. Min fina "Jag verkar ha blivit allergisk mot alkohol!" tycks bara fungera på danskar.

Har jag sagt att jag hatar att ljuga? Jag HATAR att ljuga.

5 kommentarer:

  1. Grattis till de två strecken!
    Min man köpte nyligen alkoholfri öl på systemet. Han sa att den var helt ok. Kan det vara ett alternativ? Det syns ju inte lång väg att den är alkoholfri så du behöver inte säga något.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset Camilla, vid tre tillfällen har jag hittat alkoholfri öl ut. Vid tre tillfällen har de omkring mig upptäckt att jag dricker alkoholfri öl och frågat varför. Jag kommer aldrig mer att fråga någon varför de inte dricker alkohol efter det här!

    SvaraRadera
  3. Här kan du hitta lite alkoholtips! :-)

    http://livetdel2.blogspot.com/2007/11/mer-alkotips.html

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset! Jag har haft planer på något liknande. En annan kollega, som känner till mitt tillstånd har snällt lovat att dricka upp allt som jag blir bjuden på. Riktigt juste tycker jag. ;)

    SvaraRadera
  5. haha! Knasokalas -vilket avancerat tips. Men märker folk verkligen om man dricker på ställen där man kan ta med drycken till toan? Då kan man ju lika gärna hälla ut lite, eller mingla runt och påstå att man köpt en ny, om nu nån skulle fråga varför det aldrig krymper i glaset. Själv har jag varit nykter ofta av andra anledningar, och min erfarenhet är att de flesta är så självupptagna att de inte märker -möjligen märker de om du har ett glas i handen första timmen, men ingen brukar märka om jag aldrig dricker ur glaset. Sen är det bara att glömma det nånstans. Toan -varför inte? ;)Enda kruxet är sitta-ner-vid-bordet-middagar. Då får man vackert säga -inte idag. Och alltid börja prata om nåt intressant om nån ser ut att vilja skåla.... (då kan du inte klunka samtidigt)Jag tror folk märker mindre än man tror....
    /tjejen på flickrummet

    SvaraRadera