lördag 16 januari 2010

Vem är det som luktar egentligen?

Nu börjar gravidsymptomen ge sig till känna. Idag har jag känt dofter. Dofter jag inte ville känna.

Vissa dofter liksom tränger sig på. Som surt vin, bakfylla, cigaretter, parfym. De får mig att nästan hulka. Nu är jag inte lagd åt att "kasta upp" som tur är, men FY vad världen luktar illa.

Och smaken, den är nästan ännu värre. Det är som om jag har en fet beläggning med sunk i munnen. Det enda som verkligen hjälper är syrliga saker.

Fast vet ni vad? Det får gärna lukta, jag kan smaka illa i munnen och kaffet kan kännas märkligt att få ner, men allt är av helt rätt anledning så det gör ingenting. Faktiskt ingenting!

Det är nästan så att det är skönt att ha något som är ett mer konkret bevis på att de där strecken faktiskt talar sanning.

2 kommentarer:

  1. Jag blir alldeles glad och pirrig i magen varje gång jag läser dina inlägg. Att få läsa om nån som har lyckats.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att du känner så C. Det är ju precis därför jag läser bloggar och skriver en själv. Delad glädje - Dubbel glädje! Ja och så för att få veta att det finns andra som går igenom samma saker som man själv då.

    Stor kram till dig

    SvaraRadera