söndag 3 januari 2010

Mitt decennium

I flera av bloggarna jag läser har det gjorts en sammanfattning av 00-talet, så jag kunde inte låta bli att göra en liknande grej.

Mitt decennium började turbulent med att jag flyttade 120 mil och började plugga. För att följas av separationen från helvetet och mitt i allt det kaoset fyllde jag 30 år. Jag gick igenom en kris som hette duga och vägde 20 kg mindre än jag gör idag.

Sedan följde år av studier och jag lyckades sluta röka. Det jag fortfarande är mest stolt över av alla mina bedrifter. När jag tog min kandidatexamen, som var det jag strävat efter bestämde jag mig för att fortsätta och även ta en magisterexamen.

Under hela min studietid så jobbade jag och när jag slutade röka så blev jag även ett träningsfreak.

2004 tog jag min magisterexamen och flyttade till Malmö. Struntade i att doktorera utan sökte jobb istället. Hamnade som projektledare på ett företag jag inte alls trivdes på och fick erbjudande om att åka till Sudan och jobba.

Sagt och gjort. Men först åkte jag till Libanon och när jag kom hem därifrån blev jag jättesjuk och inlagd på sjukhus.

2005 var jag i Afrika. Mitt livs största äventyr. Lärde mig massor om mig själv och min omvärld. Fick Malaria och Tyfus och åkte hem igen.

2006 var jag på Maldiverna och dök. Blev lämnad 35 m under vattenytan och klarade att ta mig till ytan på eget bevåg utan att få dykarsjuka. Jobbade för Pete i UK och fick jobb genom arbetsförmedlingens hemsida.

Jag fick till slut flera jobberbjudanden och valde det företag jag jobbar på idag. Något jag har funderat på om jag valde rätt flera gånger sedan dess. Att gå den trygga vägen är inte riktigt min melodi!

2007 träffade J och hans dotter M och vi inledde en relation. Det tog tid för mig att bygga upp känslor och förtroende för honom. Vilket han under 2008 helt förstörde.

2009 var året jag bestämde mig för att bli förälder på egen hand, vilket jag pausade p g a en kille, något jag ångrar idag. Jag köpte och sålde min lägenhet och köpte min nuvarande lägenhet och flyttade in här.

Ja, som ni ser så hände det en del i mitt liv under de här åren. Jag undrar vad 10-talet har i bagaget för mig. Det är inte utan att jag hoppas att det kommer att vara fyllt av massor av spännande saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar