fredag 11 mars 2011

5.30

Ja, halv sex vaknade Mini och tyckte att det var dag. Vi var inte helt eniga i den frågan kan man ju lätt konstatera. Så jag försökte övertala Mini om att sova ett par timmar till genom att bädda ner honom i min säng efter en flaska mat och en torr blöja. Det gick också sådär.

Det är nämligen så här att en bebis i Minis ålder upptäcker en massa saker. T ex låg han och pruttade med munnen en hel långhelg. Bara för att han just upptäckt att det kan man göra och då var det rätt kul. Just nu håller Mini på att upptäcka alla de högsta tonerna han kan göra.

Så jag bäddade ner Mini mätt torr och belåten i min säng, kurade ihop mig själv under täcket, bara för att känna armar och ben sprattla ikapp till ljusa toner som liksom kvittrades fram.

Har ni någonsin försökt sova med en morgonpigg pippifågel kvittrandes i sängen? Särskilt en runt 70 cm i 9-kilosklassen.
Det gick mindre bra.

Men skam den som ger sig. Bara man väntar tålmodigt så somnar pippifågeln till slut och jag kunde ta mig en behövlig sovmorgon. Så skönt.

Tack för den, lilla pippin!

3 kommentarer:

  1. Haha, förlåt, men vete katten om jag skulle försöka hålla mig vaken bara för det där ljuva kvitterviftets skull. Det låter så underbart och tjusigt :)

    Men ja, jag förstår att mamsen är trött. 05:30 är oartigt tidigt.

    SvaraRadera
  2. SMBC och Loba, Ja det är mysigt och jag kan liksom inte annat än mest le åt kvitterviftet!

    SvaraRadera