tisdag 8 mars 2011

Halvvägs

Jag har jobbat i 20 år ungefär. Lite mer, men också mindre eftersom jag pluggat (fast jag jobbade samtidigt). Under den här tiden har jag bytt karriär en sisådär tre gånger. Det är en styrka, men också svaghet hos mig idag.

Det jag jobbar med nu har jag varit framgångsrik på. Kunderna älskar mig. Jag gillar mitt jobb. Problemet har kanske varit att ibland gillar jag mitt jobb så mycket att annat i mitt liv har fått stå tillbaka. Innan jag var föräldraledig var jag rädd för att vara hemma så mycket. Att jag skulle bli rastlös och i värsta fall ångra att jag skaffat barn.

Vi kan idag lätt konstatera att i det hade jag fel. Väldigt fel. Jag vet inte hur mycket tid jag lägger på att fundera hur jag ska slippa jobba igen. Jag som älskat (älskar?) mitt jobb!

Herregud, jag har 25, tjugofem!!, år kvar till pensionen. Hjälp!

Hur överlever ni såna tankar? Och vad tycker ni skulle passa mig att hitta på för att förtjäna mitt levebröd med utgång från mitt hem?

4 kommentarer:

  1. precis så känner jag med! enda jag har kommit på än så länge är att vinna mycket pengar. Hittills har mina triss en gång i veckan inte gett någon utdelning... tanken på att jobba igen ger mig ångest

    SvaraRadera
  2. Hur vi överlever? Enkelt- börja plugga till läkare! :-)

    SvaraRadera
  3. Tänkte bara tipsa om att du nu har chansen att bli dagensblogg:)
    Klicka här för att anmäla dig:
    http://domkallarmighannes.blogspot.com/2011/03/dagens-blogg_08.html

    SvaraRadera
  4. Knasokalas, du anar inte vad jag avundas dig. Tyvärr räcker inte de futtiga dagar jag har hos CSN till mycket.

    Livrädd, jag spelar på hästar, men en utökning till Triss ligger och gror.

    Joanna, när jag är på datorn isf telefonen ska jag kolla länken!

    SvaraRadera