söndag 13 mars 2011

Femmis

Femmis, föreningen för frivilligt ensamstående mammor med insemination/IVF är en bra förening.

Det är inte bara en förening som jobbar för att göra det lagligt för ensamstående att skaffa barn genom insemination och IVF i Sverige. Något jag tycker är enormt viktigt.

Det är inte bara en förening som ger oss ensamstående mammor och försökare ett nätverk där vi kan hitta likasinnade och stöd hos varandra.

Det är inte bara en möjlighet för våra olagliga barn att hitta kompisar och barn med samma ursprung att spegla sig i.

Inte heller är det bara en förening som ordnar fantastiska läger, träffar och andra aktiviteter.

Och inte bara en förening för otroligt coola och starka kvinnor (för ja, det är ju bara kvinnor som är medlemmar).

Det är också en förening för att stärka ens självbild, för idag när jag kom in på fikaträffen så får jag höra från tre olika håll att jag har blivit smal! Hepp hepp!
En av kommentarerna löd: "Mini blir bara större och du blir bara smalare."
Jag måste vara fantastisk på att klä bort kilona. Eller så är det bara att jag har större accessoarer (läs: Mini) som gör att jag ser mindre ut.

Jag gillar Femmis. Faktiskt ännu lite bättre efter idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar