tisdag 15 mars 2011

Klåfinger

Bilden ovan är misslyckad. Jag försökte ta bild på två ivriga armar som sträcker sig efter datorn. Vi har nått en ny era i bebistillvaron.

Förr kunde jag lägga Mini på golvet med en leksak eller två och han var nöjd. Jag kunde se ett fototillfälle och i lugn och ro vänta ut och ta bilden när den infann sig.

Nu är det fullt ös. Och Mini vill ha ALLT jag har.

"Ge hit telefonen!"
"Är det där en macka? Får jag smaka?!"
"Är kameran god?"
"Påminner Hotmail om päron?"
"Kolla! Jag kan rulla in mig i filten!"
"Det är SKITTRIST att vara inrullad i den här filten!"
"Nu orkar jag inte hålla upp huvudet längre!"
"Gud så trist att bara ligga här på rygg, ta upp mig omedelbart!"
"Mamma kolla tornet rasade!"
"Ge mig prylen du har."

Det är härligt med utveckling, men oj, jag börjar inse att jag har ett ihärdigt jobb framför mig.

Samtidigt.

himla
kul

5 kommentarer:

  1. Haha känner igen små fingrar som hamrar loss på tangenterna. Kolla in på babblarna.se och se om det är något mini uppskattar. En stor favorit här hemma.

    S & E

    SvaraRadera
  2. Fniss, du gjorde min kväll nu :-)

    SvaraRadera
  3. *skrattar högt och länge*
    Underbart!

    SvaraRadera
  4. Känner igen det där haha. Misstänker de kommer fara fram som små vildar när de kan ta sig fram för egen maskin. Roligt att jag hittade dig och Mini. Mini och L verkar "fasa" ihop.

    SvaraRadera
  5. Bulan, ja det är jättekul!

    Och härligt att kunna roa er andra också. :)

    SvaraRadera