fredag 25 mars 2011

Kuriosa

Just nu kliver Bob Geldof in hos Skavlan.

Jag har förolämpat honom. Sir Bob Geldof.

Jag satt på en camp i Loki i norra Kenya och åt frukost med min chef. Mitt hår var ett knastertorrt fågelbo på huvudet och jag var desperat efter en inpackning. Jag bad min chef att höra sig för om han kände någon som hade något att rädda mitt hår med.

För er som inte känner mig personligen kan jag berätta att jag har självlockigt rätt känsligt hår som då var halvlångt och utsatt för två månader i Afrikas sol. Det var lite mer än mitt hår klarade.

Då passerar Bob Geldof vårt bord. Jag fattar ju inte att det är han. Och så säger jag, tyvärr i lite för hög röst till min chef:

"Look there is someone else that needs a hair treatment!"

Min brittiske chef berättar då för mig att jag just har kommenterat Bob Geldofs hår. När jag senare passerade honom på väg att borsta tänderna i min hydda, hör jag honom säga till sitt kamerateam:

"I have never used a hair treatment in my life and I never will."

Lektion 1A i att förolämpa en adlad brittisk artist.

15 kommentarer:

  1. HAHAHAHAHAHAHAHAHHA!!!! Åh herregud! I LOVE YOU!

    SvaraRadera
  2. Ha ha, nu ångrar jag att jag inte skrev ner HELA historien. :)

    SvaraRadera
  3. He, he. Påminner mig om en egen pinsam historia.

    Jag var 18 år och på studiebesök i NY. Vi var ett gäng tjejer som gick och pratade och skrattade tillsammans. När vi skulle gå över gatan möter vi en supersnygg kille och vi kommenterar honom högt, vitt och brett på svenska. I tron att han var amerikan förstås. När vi precis passerat honom vänder han sig om och säger: Tycker ni det tjejer?!

    Usch så pinsamt när man är 18 år. Fast jag var väldigt glad att det var något snällt vi hade sagt. Tidigare på dagen hade vi kommenterat alla superfeta amerikaner på samma sätt. Måtte de verkligen ha varit amerikaner...

    SvaraRadera
  4. Lektion 1B kommer.

    Ja det där med att prata sitt eget språk utomlands kan lätt leda till pinsamheter.

    SvaraRadera
  5. *asg* tackar osloskånskan för bifogad länk *L*

    Ha en bra lördag/caja

    SvaraRadera
  6. Haha jag tycker att han får bjuda på det. Underbar historia!

    SvaraRadera
  7. Fan vad roligt sagt. Önskar att det hade varit jag som gjorde det, haha ;)

    SvaraRadera
  8. Ja, numera gäller det att viska när man kommenterar andra *L*. Men var han "sir" då du kommenterade hans hår?

    SvaraRadera
  9. Glömmer aldrig när jag och min dåvarande man var i Florida, inhysta på ett ställe med pool. Däri låg jag och plaskade, gottade mig, när två kvinnliga "slagskepp" dök upp, satte sig på poolkanten.. och mannen skrek på svenska "akta dig nu, nu blir det högvatten".
    Bara det att det ena slagskeppet hade svenskursprung, alltså kunde språket. Gissa om vi gick till lunchmatsalen den dagen?

    SvaraRadera
  10. *ASG* Fast han har fortfarande behövt den där inpackningen såg jag igår ;-))

    SvaraRadera