torsdag 17 mars 2011

Natten

Vår natt blev förhållandevis lugn. I alla fall i jämförelse med vad jag oroade mig för. Först kunde mamman inte alls sova. Jag låg och lyssnade efter andetag. Till slut däckade jag bara för att vakna vimmelkantig en halvtimme senare av febrig väldigt ledsen liten kille.
Jag försökte ge honom vatten, som jag läst ska vara bra, men Mini gillar inte rent vatten. Ledsen liten hade temp på 40. Så jag gav honom Alvedon, torr blöja och en flaska tillägg som flög i ungen.

När Alvedonet verkade somnade han och har sen bara varit småledsen några gånger.

Hjärtat mitt, hoppas du vaknar pigg och glad idag.
Även om din mamma är rätt sliten!

PS. Febern verkar ha gett med sig! DS.

1 kommentar:

  1. Åh man blir lite liten själv när de är sjuka de små. Samtidigt känns det som att det är då det är som allra mest "på riktigt" på nåt vis tycker jag. Hoppas det värsta gått över nu.

    SvaraRadera