lördag 19 mars 2011

Kärlekspappa

Vi har besök av en av de vänner som fick mig att faktiskt våga ta steget till att bli mamma till Mini. En vän som har lyssnat på alla mina nojjor, vanföreställningar, rädslor och annat. Som lyssnat när jag gråtande vagnat runt en kolikskrikande bebis sent på kvällen. Och som kallar sig för Minis kärlekspappa.

Han skämmer bort oss med presenter och pyssel. Bland annat har han köpt Mini hans första skinnpaj (nej den är inte äkta).

Det är skönt att ha såna vänner, som tuffar till bebisen, men framför allt vänner som orkar lyssna, även om jag kan vara dålig på att återgälda det.

Tack!

7 kommentarer:

  1. Oh så snygg Mini blev! Och vilken härlig vän sen.

    SvaraRadera
  2. Åh, en sådan underbar vän!
    (som köper en oäkta skinnpaj ;))

    Jag är glad för både din och Minis skull!

    SvaraRadera
  3. Man får de vänner man förtjänar

    /barbapappan

    SvaraRadera
  4. Puss på er!
    Jag har så fina vänner att jag måste gjortivnagot riktigt bra utan att veta om det. ;)

    SvaraRadera
  5. Tänk om alla hade en sådan vän och kärlekspappa... Lycka! Och det beror nog på att du har gjort mycket, mycket gott.

    SvaraRadera
  6. Fina vänner är bra att omge sig med! Bevisligen är det inte endast en biologisk far som kan finnas där för Mini, utan annan lämpad mansgestalt kan vara minst lika god..

    Kram till er!

    SvaraRadera