torsdag 3 mars 2011

Glädje

Mini har en resesäng vi fått från bästa Norrköpingsvännerna. Den är toppen på alla sätt utom ett. När det är dags för mig att gå och lägga mig brukar jag pussa honom godnatt. Lukta på hans hjässa. Känna hans andedräkt mot min kind. Men resesängen är för djup. Trots att jag är något lite längre än medel når jag inte ner.

För vem vill inte pussa den goa glada lilla killen som skrattat tills han kiknat idag. Som lyckligt sitter och viftar med benen när matskeden kommer. Som kämpar som en liten blå för att komma över på mage från rygg, men har en hel vänsterarm ivägen. Som charmat tre pensionärsdamer genom att bara vifta med ögonfransarna idag. Som fått morfar att lysa av glädje och stolthet. Som somnat på min arm och gosat in sig i min mage. Som lagt sin lilla knubbiga hand på min kind som för att klappa mig.

Jag saknar den där mysiga godnattpussen, men njuter av synen av en helt avslappnad sovande unge och de jämna djupa andetagen från långt därnere.

Imorgon är en ny ljuvlig dag tillsammans med Mini.

Godnatt kära ni och glöm inte att lukta och pussa lite på dem som står er nära när ni får chansen.

4 kommentarer:

  1. Söta mini vad fin han är!

    SvaraRadera
  2. Snart kommer jag och luktar och pussar på Mini. Och dig!
    Har ingen när kär sådär nära mig just nu. Låååånga avstånd = inge kul!

    SvaraRadera
  3. Lilla sötkorv! Vilken underbar bild :)

    Ja, det finns ingenting som att fylla näsan av och värma läpparna på en älskad varelse.

    SvaraRadera
  4. Marre, visst är han? ;)

    Sus, kom och gosa med oss!

    Loba, jag skulle lätt kunna säga att det är bland det bästa som finns.

    SvaraRadera