torsdag 24 mars 2011

Gode gud förbarma dig

Jag misstänker att Mini går igenom en sån där berömd kris. Jisses vad mycket pip det kan komma ur den där ungen. Han utvecklas massor. Rör sig massor. Pratar massor.

Och GNÄLLER. Jag hatar gnäll. Klarar inte att höra det. Nu är Mini så liten att jag kan ju liksom inte säga åt honom att morska upp sig och sluta pipa. Eller jag kan ju säga det, men inte kan jag förvänta mig att han ska fatta.

Nåväl. Jag gillar egentligen inte det där kristänket, men just nu tål han inte att jag är långt borta. Jag måste vara synlig och jag måste pyssla med honom. HELA tiden. Jag håller på att bli galen. Just nu ligger han i vagnen och GNÄLLER högt. Medan jag sitter och slevar i mig lunchen i hopp om att få lite mer tålamod.

gav upp och sitter med nappsnuttande grinolle i knäet

Gode gud ge mig styrka att härda ut det här bebishumöret!

7 kommentarer:

  1. Men är det inte nu Mini har sin stora livskris? Han börjar fatta att mamma kan försvinna? Har för mig att bvc-Eva sa att det är runt halvåret. Stort och läskigt...

    SvaraRadera
  2. haha förlåt att jag skrattar men precis på pricken så har vi haft det här hemma idag!
    Gnäll gnäll & ytterligare mer gnäll=(

    Hur ung är mini??
    Min e ju 5½ månad...när kommer kriserna... jag tror det är en kris han går igenom ja just det en kris det var bra ordval=P

    kram!

    SvaraRadera
  3. ok smarta jag bläddrade i din blogg & upptäckte att mini är 6 månader & 3 dagar ung=)

    Kramen bananen=)

    SvaraRadera
  4. Min bebbe har precis kommit ur den "helvetiska" 26 veckors krisen. Trodde vi skulle klara oss undan den och naivt blundade jag fast symtomen kom krypande. I början av veckan såg jag mig själv utifrån tala om för min bebis att nu orkar inte mamma mer. Du får vänta tills pappa kommer hem. Å så satte jag mig ner med en kaffe istället för att ta upp min fina skatt i famnen och trösta,sysselsätta eller tassa på tå. Då känner man sig rätt usel som förälder :-( Gnäll gnäll, skrik och vägra sova på heeeela dagarna :-( inget jag erbjudit har funkat så det är klart det tar stopp för en annan oxå. Så ja, det är underbart just nu att det äntligen är över för den här gången. 1 1/2 vecka räckte gott!!!
    Hoppas mini får en lindrig variant som snabbt flyr sin kos :-)

    SvaraRadera
  5. Tack alla, ja nog stämmer Minis beteende med att han plötsligt förstått att jag kan försvinna.

    Skönt att höra att det går över. Läste att det tar 4 veckor så 1,5 känns överkomligt. Hoppas också på en kort kris!

    Fast vem vet, det kan lika gärna vara Osloskånskan som har rätt. Mini kanske bara är grinig för att han är "man".

    SvaraRadera
  6. Min lilla har i dessa faser också blivit enormt klängig och jag kan inte röra mig utan att hon ska vara i min famn. Selen har för mig då blivit helt oumbärlig för att kunna göra något alls (även om det också blivit mycket bärande på höften).

    Men, som sagt - det går över. Och när det slår åt andra hållet kommer man väl sakna dessa perioder...

    SvaraRadera