tisdag 3 januari 2012

Aldrig blir det bra

Igår var det lite tjurigt här hemma. Att umgås med en ettåring är för det mesta helt underbart, men så kommer de där dagarna när man måste få saker gjorda och det blir i princip omöjligt eftersom en ettåring hänger en i hasorna och vill gosa, busa, leka och ha uppmärksamhet. Det med en trött mamma i kombination blev inte det bästa hela tiden. I de lite krångligare stunderna så tänkte jag "tack gode gud för att han ska till förskolan imorgon!"

Lämningen gick som smort idag. Mini spatserade glatt in på avdelningen och charmade upp förskolefröknarna direkt. Lycka att vara där det händer lite roliga barnsaker och inte bara tråkiga mammasaker. Hem gick jag till datorn och jobbet.

Nu sitter jag här. Powerpoint. Telefon. Radion i bakgrunden. Tända ljus på bordet. Lugn i huset.

Men fy vad jag saknar den lilla buslusen! Tror att jag får gå och lukta på hans kudde lite.

2 kommentarer:

  1. Blandningen är bäst, mycket vid och så lite saknad ibland.

    SvaraRadera
  2. Ja det blir förfärligt tomt när de inte är hemma :-)

    SvaraRadera