tisdag 10 januari 2012

Favorit


Mini är ju stora killen nuförtiden. Jag märker det på flera sätt. Han kan t ex skaka på huvudet när han inte vill något. Ibland får jag skylla mig själv att jag frågar. "Vill du komma och ta på dig overallen?" och ett skakande huvud försvinner i fjärran. 
"Vill du ha den här mackan (som mamma stått och brett speciellt till dig)?" skakande huvud, följt av att mamma lägger mackan på Minis plats i alla fall, följt av att mackan landar på golvet ofelbart med smöret neråt. Följt av en djup suck från mamman.
Mini väljer själv en hel del saker. Vilken bok som ska läsas. Vilket gosedjur som ska pussas och kramas (lilla kissekatten är en favorit för tillfället). Han älskar t ex apelsiner och kan förtjust peka på skålen där de ligger, eller i riktningen där han vet att skålen är och tjoa "Bappe BAPPE!"

Får han välja äter han nog det helst av allt. Om man räknar bort kanelbullarna jag bakade i lördags. De går före allt. Apelsiner som välling. 


Nappar har Mini ett gäng. De roliga tenderar att försvinna, så nu har vi en märklig gråblå-skala på alla nappar som är kvar. Förutom en rosa med flamingos på. Den är min favorit bland napparna. 

Minis favorit är en blå med val och en pippi. Åh, han ligger och tittar förälskat på den där bilden. vrider och vänder på nappen och säger förtjust "pippi!" och tittar stolt på mig.

Min favorit framför allt annat? Ja men självklart är det ju Mini!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar