torsdag 19 januari 2012

Musik

Mini har börjat sjunga. Det är så sött. Och han dansar när det spelas röjig musik. Han har till och med dansat till mammasång. Det är så härligt att se.

Idag sitter jag på kontoret och jobbar. Lite lätt pysseljobb och för att hålla koncentrationen (vilket är nästan omöjligt) sitter jag med mina gamla Afrikahörlurar på mig och spelar musik på Spotify. Har följt en radda rekommenderade artister runt Spotify för att till slut hamna på min käre vän Timo. Timo Räisänen följde mig på alla försökartripperna i Köpenhamn. Ja, jag spelade honom i bilen på väg till och från jobbet och kliniken. Sjöng med HÖGT i bilen. Jag älskar att sjunga.

Så när Timo drar igång på Spotify, då drabbas även jag av musikens makt. Inte så att jag ställer mig upp och dansar på kontoret (inte säker på att min kollega skulle uppskatta det), men på det viset att samma förväntansfulla känsla som jag hade då sprider sig i kroppen. Sen följer känslan av när jag gjorde det positiva testet följt av minnet av det där första ultraljudet. Att berätta. Första bilderna.

Tack Timo.

Och så inser jag att jag måste sluta lyssna på enbart P3-skval hemma. Jag måste återerövra mitt musikintresse. Visa Mini dörren till musikens fantastiska värld. Och kanske få mitt hängiga inre att vända uppåt.

Nej, nu ska här spelas Depeche. Det är Minis första livekonsert. Visserligen i typ vecka 6, men ändå.

Vilken musik gör dig glad?

3 kommentarer:

  1. åh musik är fantastisk så. En mulen dag och sätt på något man gillar. Musik gör allt bättre. Och Tima är bra. Kul att läsa länkarna, jag tror jag trillade in på din blogg när du redan var gravid. :)

    SvaraRadera
  2. Jag blir sådär rusigt glad av att lyssna på Toto. :-) Var utomlands på en jobbresa för ett antal år sedan, helt själv, och när jag i kvällningen spankulerade omkring på gatorna i den stora staden, så hörde jag plötsligt de välbekanta tonena i 'Africa'. Och där var dom! Livekonsert, utan att jag hade en aning om det. Och jag kände mig plötsligt så där helt galet lycklig! :-)

    SvaraRadera
  3. Åh Totos Africa! LIVE! Den spelades för mig på min avskedsfest i Sudan. Minnen minnen. Lyllo dig!

    SvaraRadera