tisdag 17 januari 2012

Slappemamma

Igår satt jag hemma och jobbade. Det är en lyx med mitt jobb. Jag kan göra det utan att någon ifrågasätter det. Det är lite trist dock, för jag har inga direkta kollegor att jobba ihop med. Så det finns för- och nackdelar.

En av fördelarna är att det innebär att jag kan sitta i mysisar och jobba. Utan smink. Såååå skönt att slippa piffa sig. En annan är att man kan boka tvättstugan en sketen måndagförmiddag och slippa ettåringen i släptåg. En annan är att då kan ettåringen och mamman göra roligare saker än tvätta tillsammans. Tja, fast nu råkar Mini tycka att tvättstugan är superkul. Speciellt att springa i gången i källaren.

Nåväl. Vid hämtningsdags igår så satt jag således osminkad i mysisarna och insåg att jag plötsligt hade lite bråttom. På med lekplatsjackan (den som lätt kan bli skitig och lätt bli ren igen och som håller värmen även om man står i princip blick stilla och det blåser ute). En snabb koll i hallspegeln och jag inser att mysisarnas rosa band på benet matchar jackans rosa dragkedjor.

Så fint (obs ironi). Så inte jag. Men va sjutton. Det fick kanske folk att fokusera på annat än det glåmiga ansiktet som stack upp ovanför jackan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar