torsdag 12 januari 2012

Kvalitet

Vissa dagar känns som att de inte håller lika hög standard som andra dagar. Dagar som är fyllda av tråkigheter. Dagar som känns så här:


Så här såg starten av min dag ut. Vad som inte syns på bilden är att det blåser halv storm och duggar lite. Lite senare satt jag på min cykel, då duggade det inte längre. Då regnade det. Som ni förstår så sjönk kvaliteten på min dag ytterligare då. I cykelturen hade jag ett stopp och fick besked som inte var så roliga. Vissa saker skriver jag inte här. Det är en av dem. Riktigt pissigt var det faktiskt. 
Så jag satte mig på cykeln och så bestämde jag mig för att resten av min dag skulle bli lite bättre. Så efter att ha stretat genom regn och rusk sitter jag äntligen parkerad vid matbordet som nu ser ut så här:


Ja, det är min inte helt näringsriktiga lunch ni ser, men ärligt talat så bryr jag mig inte om näringshalt. I det här läget är det njutnings- och lyckohalt som räknas. 
Sittandes här så läste jag Ulrikas kommentar här. Det gjorde mig genast lite gladare. Så, nu vänder vi den här dagen. Bara uppåt från den här stunden tycker jag!

Edit: Glömde berätta att om man nu måste väcka en ettåring på morgonen så är det bästa alternativet att killa honom på ryggen. Då fnissar han sig nämligen till vaken. Obetalbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar