torsdag 5 januari 2012

Logistik

Dagen började så bra! Lite extra sömn och en sovande Mini som fick mamma att hinna en massa. På förskolan före åtta, på bilverkstan kvart över. Service.

Tjugo i nio var jag hemma, kaffet puttrade och dagen låg framför mig. Här skulle jobbas och lunchen spenderas på Ica.

Då, innan kaffet runnit ner, ringer telefonen: Mini har kräkts

Jahapp! Bara att planera om. Skriva inköpslista och bege sig. Buslusen glad när jag hämtar honom. Vi går i regnstorm till Ica, där ungen kastar sig över "här alla barn ta en banan"-korgen. Handlar och hem. Jag gör en smörgås, som jag får ge barnet som ylar efter den. Sen får han syn på bananerna vi köpt och trånar så att han får en. Till.

Vi myser och så lagar jag köttfärssås. Mini äter ett lass!
Sist han var magsjuk såg han inte åt mat. Hm...
Tror faktiskt att det bara var ngt ytterst tillfälligt.

Sen sov barnet nästan tre timmar. Dags att hämta bil. Hämta bil utan Mini innebär skjuts av vem som kan alternativt taxi. I ungefär 10-15 minuter.

Hämta bil med Mini... Två bussturer och två promenader. I regnstorm. Jippi! Hela manövern att ta sig dit tog över en timma.
Väl framme får jag kommentaren "blåser det ute?"

Hmpf...

Sen hem förbi dagis och hämta glömd snutte. Jisses, både barnet och mamman var skit slut efter det.

Dagen avslutades med kvällsmat följt av värsta buset. Vi skrattade tills vi kiknade båda två! Hur är det möjligt att få världens gulligaste och roligaste unge i ett?

Klockan halv sju sov vi båda. Mini i sin säng, mamman i soffan.

Imorgon ska vi slappa, herregud vad vi ska slappa! Min lilla gullunge och jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar