måndag 9 januari 2012

Ingvars gåva till kräkbebismamman

Här ligger de i en snygg trave. De där små frottéhanddukarna från IKEA som gick åt som smör i solsken under kräkbebisdagarna. Då när jag konstant var fläckig. När barnet kräktes så fort han bara fick rent och torrt på sig. När jag konstant luktade lite svagt av kräks. Bebiskräks förvisso, men i alla fall. Det höll på att driva mig till vansinne. Jag stod inte ut med det. På slutet höll jag på att slita mitt hår.

Men så tog det slut. Det är bara det att jag minns inte riktigt när det hände. Det bara gjorde det.

Inget mer bebiskräks. Kvar ligger frottétrasorna och påminner om en annan tid. Visst saknar jag bebisgoset, men kräkset, nej tack. Så nu tar jag en liten stund här och känner tacksamhet över att just den perioden är förbi. Och för dig som läser just nu, med en svag doft av uppkastat tillägg från tröjan. Det går över. Det gör faktiskt det.

7 kommentarer:

  1. Åh jag stod i badrummet och såg på min trave häromdan, funderade på om jag skulle lägga in dom i skåpet med de andra handdukarna. Det är ju inte så att de går åt längre.. det där med kräkbebis... nej det saknar jag inte heller. Rätt skönt att inte behöva släpa med en ren tröja till sig själv på olika events. :)

    SvaraRadera
  2. Haha, snart kommer de till användning igen. Kiss på golvet blir nästa stora torkprojekt.

    SvaraRadera
  3. Å trasorna, dom kommer att få många andra uppgifter i framtiden. (O)Viktiga saker som att putsa och rengöra. Nästa sak att sortera bort är dom små haklapparna, tror jag.

    SvaraRadera
  4. Knasluvans mamma, Neeeeej, jag vill inte veeeetaaaaaaaa!

    SvaraRadera
  5. Jag använder dem till att torka honom efter mat och sådant nu. I början rullade jag ihop dem prydligt och fint, nu gömmer jag dem i en låda ;-)

    SvaraRadera
  6. Utmärkta att torka genomsnorigt barn med. Blöter i varmt vatten och torkar. Ungen är som ny i tio minuter :-)

    SvaraRadera
  7. Sara! Snorfri och ren i tio minuter!! Underbart.

    SvaraRadera