onsdag 3 mars 2010

Är det vinter verkligen














En fd kollega har lagt ut bilden på sonen han ska adoptera och hämta i dagarna på Facebook. Ögonen såg plötsligt lite dimmigt och jag kom på mig själv med att snörvla tyst. Vilken sötnos!

Min kompis gör sig klar för sitt nästa försök och jag får fjärilar i magen. Det är nästan som att göra samma resa själv igen. Snyltar lite på förväntningarna och hoppas att det tar ordentligt. Vill ha barnvagnsrace med henne om en sisådär 9-10 månader. Om ett år vill jag sitta med barnvagnar mot en husvägg och sola tillsammans med henne och våra barn.

Och min kollega berättade om sitt halvårs-barnbarn på lunchen och jag kunde nästan känna doften av bebis. Mys!

Det är härligt med förväntningar och förhoppningar. Och det är härligt med sol och blå himmel.

HÄRLIGT!

2 kommentarer:

  1. 2010 är ett bra år.
    Luften känns så hoppfull och fri.
    Oavsett väder.

    SvaraRadera
  2. Jaaa, Loba jag kan inte annat än hålla med dig. 2010 känns som ett riktigt bra år. :)

    SvaraRadera