söndag 21 mars 2010

Tjockiskläder

Ja, jag vet att kroppen ändras när man är gravid. Det är ingen nyhet direkt. Det är dock skillnad på teori och verklighet.

Normalt är jag ingen spinkis och jag anser mig ha en hyfsad relation till min kropp. Visst finns det saker jag inte gillar med den, men också saker jag älskar.

Nu har jag nått en punkt i graviditeten då mina vanliga byxor inte passar. Det är lite för tidigt att köpa mamma-byxor, och så läste jag råd om att köpa stretchbrallor på avdelningen för större storlekar i klädvaruhusen. Sagt och gjort. Igår stegade jag och P in på Lindex. Jag provade brallor bara för att konstatera att minsta storleken där är större än stora storleken på vanliga avdelningen.

Jag köpte ett par svarta jeans. De är stora som hus. Ni vet, jeans som man vanligtvis köper precis så att de passar, eftersom de töjer på sig. Nu ska jag bara komma över:

1. Att de är så stora
2. Att de snart kommer att sitta som en smäck på mig

Turligt nog visade Det sig vara rabatt på dem när vi kom till kassan, så åtminstone är smålänningen i mig lite nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar