söndag 21 mars 2010

Söndagstrött

Sitter i soffhörnet och känner hur söndagströttheten tynger i ögonlocken. Logiken säger att det snart är dags att gå och läga sig, men viljan säger NEJ, det är ledigt fortfarande. Vi kan få ha mer helg.

Jag har haft en ljuvlig helg med skönt sällskap. Vissa människor bara är man med. Det är inga krångligheter. Det bara är.

Så skönt.

Så nu sitter jag här och tänker på när jag ska vara ledig härnäst. Först lite ledigt i påsk. sen lite ledigt för charterresa. Sen är det midsommar och så kommer hela långa semestern. Sen är det faktiskt inte lång tid kvar, så ska jag vara ledig med Mini i en himla massa månader.

Det ser jag fram emot.

Nu är det inte så att jag inte gillar mitt jobb. Jag älskar mitt jobb. Men ibland behöver man bara få bryta levnadsmönster och tankegångar. Det är nog dags för mig just nu. Jag har kommit till en punkt i mitt liv där jag ändrar mitt synsätt på tillvaron. Ändrar fokus litegrand och faktiskt tänker mer på mig själv än på alla runt om mig och vad de förväntar sig av mig. Inser också att när Mini väl är här, då kommer mitt fokus att ändras igen.

Just nu, söndagstrött och impregnerad av vila, god mat och syre, så känns den här förändringen så positiv. Så skön. Jag njuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar