måndag 22 mars 2010

När goda råd är dyra

Idag beskrev jag för en kollega att jag inte kan knäppa knappen i byxorna längre och att jag därför har längre lösa toppar som döljer det. Hon föreslog att jag skulle köpa magband. Kanske liiite tidigt för det.

Hon verkar gilla tanken på magband, för det är tredje gången hon föreslår dem. Tanken är säkert god, men jag tror att det är svårt att dölja en graviditet med ett band som liksom förstärker magen.

Jag förstår att hon menar väl, men hon har aldrig själv gått igenom samma resa. Och vad är det som gör att folk envisas med att ge goda råd man inte bett om?
Är det jag som är lättretlig eller är det verkligen inte bara irriterande?

Vad tycker ni?

1 kommentar:

  1. ligger det inte lite i människans natur att försöka lösa problem. speciellt när det inte är ens egna. därmed inte sagt att det inte skulle vara irriterande. är övertygad om att du hade fog för din irritation.

    SvaraRadera