onsdag 24 mars 2010

Krasch

Imorse så skrev jag att den här dagen blir nog toppen, med tanke på att jag vaknade någon gång vid halv fem och inte har lyckats somna om. Hur tankarna snurrat och snurrat.

Jotack.

Allt jag skulle göra idag blev förskjutet av ett telefonmöte som blev 2h längre än planerat. Jag som hade massor att fixa inför föräldrarnas besök och lite annat socialt som händer i dagarna. Levererade det jag skulle, förberedde morgondagen och drog ner till bilen.

Genom stan. In i en rondell. Ut ur en rondell. BOING sssssssssssssssssscratch

Jag har blivit påkörd bakifrån av en Volvo.
Snett bakifrån.

Av en jurist på mitt försäkringsbolag. Hon var stenkall, min puls var i 180. Hon påminde mig om att hon var jurist. På mitt försäkringsbolag. En massa gånger.

byte av visitkort.

tillbaka in i bilen.

Och precis då brast det. Jag har gråtit så att jag har hulkat, men jag har kommit fram till att jag ska bestrida att det var mitt fel. För det var det inte. Och att hon var så mån om att säga vem hon var så många gånger var ett tecken på osäkerhet.

Men trött, stressad och ledsen körde jag hem. Nu har jag ätit och är i myskläderna. Pratat av mig i telefonen. Gråtit ännu mer. Mental krasch.

Snart ska jag bara gå och lägga mig. Sen ska jag sova och imorgon då kommer allt att vara bra igen. Visst?

6 kommentarer:

  1. Men stackare, sånt där behöver ingen, allra minst en gravid kvinna! Klart det inte är ditt fel! Det är alltid den som kör på bakifrån som är skyldig. Det har i alla fall jag fått lära mig. Hoppas det känns bättre snart.

    SvaraRadera
  2. Tack. Det känns bra att höra. Ja, jag hoppas också att det kommer att kännas bättre snart. Typ imorgon.

    SvaraRadera
  3. Men usch vilken otrevlig upplevelse!
    Precis som knasokalas skriver, så har jag också fått lära mig att den som kör på alltid bär ansvaret för krocken. Det borde "juristen" veta ;)

    Sköt om dig.

    SvaraRadera
  4. Juristen menade att jag kört in i hennes fil. Jag vet inte vad jag menar just nu. Är helt tom i huvudet.

    Blä

    SvaraRadera
  5. Jag har varit om några sådana här händelser, där jag inte varit vållande. Min erfarenhet är att den som är skyldig ofta "tar i" lite grann för att de egentligen inser att de är skyldiga. Bland annat blev jag påkörd av en lastbil som bytte fil "på" min bil. Chaufförens kommentar var "var kom du ifrån?". Förstår att du är skakig och funderar, men imorgon känns det säkert lite lättare och du kan tänka klart. Det är inte ditt fel!

    SvaraRadera
  6. Absolut att allt blir bra.. förstår ju så klart att det var jättejobbig händelse för dig. Det viktiga är att du Lilla Mini är ok! I morgon känns det bättre. kramar

    SvaraRadera