onsdag 31 mars 2010

Dymmelonsdag

Idag är det dymmelonsdag. Det är inledningen på sorgeveckan. Man bytte kläppen i kyrkklockorna mot kläppar i trä för att de skulle låta lite tystare. I vår tid är det dagen man ska sättar lappar på ryggen på folk.

Själv sitter jag och väntar på att vår programmerare ska lämna ifrån sig nästa release. När det är gjort så kan jag ta ledigt. Påskledigt. Och jag känner faktiskt ingen sorg alls. Imorgon ska jag tapetsera för första gången sen jag var mycket liten. Det känns stort och spännande. Vi har olika sätt att se på spänning i livet. Min projektledare klättrar i berg och jag tapetserar.

Nåväl, jag kommer att vara intensivt mycket med mina föräldrar de närmaste dagarna, så bloggandet blir kanske lite mindre intensivt.

Så om vi inte hörs innan dess önskar jag er alla glad påsk!

1 kommentar: