söndag 7 mars 2010

Glad

Vaknar i gästrummet hos min syster och känner att jag är glad. Idag är jag glad för så många saker!

Min gulliga familj, alla från min gamla pappa till mina tokiga syskonbarn.

Min nya lägenhet, även om jag ibland oroar ihjäl mig över min ekonomi. Jag älskar mitt hem.

Mitt jobb. Visst har det sina baksidor, men jag upplever inga intriger eller direkt rivalitet. Snarare är det så att vi försöker få alla att lyfta. Jag gillar det.

Min graviditet. Det är en gammal dröm som besannats och jag försöker njuta varenda sekund av den.

Namngivning av mitt barn. Jag behöver inte kompromissa med någon! Det blir det jag vill och inget annat.

Mina vänner. Glädjen i allas ögon när jag överraskade på fikat i gamla hemstaden igår. Så skönt. Fast så klart alla andra nya och gamla som är där och gör mitt liv rikt.

Min nya matta och TV. Mitt hem kommer att kännas lite mer klart.

Min bil, som står för självständighet och frihet. Dessutom är den städade och ren vilket gör att den glänser i sista punkten på listan.

SOLEN! Som är tillbaka efter en lång tung vinter.

Vad är du glad för?

2 kommentarer:

  1. Vilket underbart inlägg. Visst har vi mycket att vara glada över?

    SvaraRadera
  2. Håller med! Fint inlägg.. det är sunt att då och då reflektera över de fina saker i ens liv och vara tacksam.

    SvaraRadera