onsdag 1 september 2010

Dagsverke

Sitter vid skrivbordet. Ögonen klipper. Mini sparkar i magen. Jag är trött och längtar hem till soffan. Ikväll får jag besök. Barnvagn levereras och babyskyddet, med montering i bilen.

Min bil blir mer och mer barnanpassad. Gummimatta i bagageutrymmet för att skydda mot smutsiga vagnshjul.

Imorgon kommer en kvinna och köper mitt ritbord. Hydraulik känns inte rätt när man har en Mini som ska lära sig gå och utforska världen.

Jag har lite saker som ska upp på vinden. Jag tar det lite då och då. Papper ska sorteras och sättas i pärmar. Mini ska få en egen. Jag ville hitta en som var extra fin, men det visade sig vara mission impossible, så det får bli en helt vanlig.

I vilket fall. Idag har jag jobbmässigt i princip inte gjort ett smack. Jag har lagt in numret till förlossningen i telefonen som favorit. Kelat med kontorshunden. Läst på om Signekursen (avslappningsträning). Fånat mig på Facebook. Och skrivit ut lite papper. De var faktiskt jobbrelaterade!

Tydligen är det vad jag orkar för nu känns det som godnatt jord ett tag. Jag behöver sova. Så vi avrundar arbetsdagen här, med en av mina personliga favoriter, innan jag kör hem till soffan och sussar en stund.

Det värsta av allt

1 kommentar:

  1. Låter som du har mycket på gång. Glöm inte att vila också =)

    SvaraRadera