fredag 17 september 2010

Morgonstund

Ligger vaken tidigt och filosoferar. Den som kläckte morgonstund har guld i mund hade både rätt och fel. Visst är det skönt att ligga vaken i sängen, men sova är ännu skönare.

Jag ligger här och tänker på allt spännande som händer. Mini, min goda väns försök i helgen (hon kollar äggblåsor idag, så håll tummarna!), valet på söndag (ni har väl inte glömt att rösta?), lådan min pappa byggt till min balkong, allt pyssel mamma gjort och håller på med (hoppas symaskinen funkar).

Jag funderar över alla dessa små mirakel som fötts runt mig den här sommaren (alla är pojkar!). Deras härliga mammor som blivit en naturlig del av mitt liv. Jag som tidigare hade många fler kill- än tjejkompisar.

Mina goda vänner som inte bor i Malmö, men som jag saknar så ofta. Samtidigt är det underbart att ha dem. Och Glitter, som ger mig massor av bekräftelse och stöd, även om vår relation inte är så konventionell.

Jag är så glad över att ha båda mina föräldrar här och att de är så pigga. Båda har lurat döden big time. Båda har gett oss skrämselhicka bara för att komma tillbaka med ännu större livslust.

Min familj i stort. Visst kan de vara jobbiga på sina vis, men när det gäller så finns de där. Med ett fantastiskt stöd. Jag skulle göra mycket för dem. Särskilt för mina fyra ljuvliga syskonbarn.

Jag är glad över mitt boende. Det är kanske lite dyrt, men jag trivs så ypperligt och det börjar bli riktigt fint.

Det ligger jag här och funderar på. Idag börjar riktigt bra, fast sova hade så klart inte varit helt fel det heller.

1 kommentar:

  1. 1 vecka och 0 dagar står mätaren på :))
    Sååå spännande det är nu.
    Och jag vill vara i Malmö!
    Njut av att bli ompysslad av dina föräldrar nu så hörs vi snart!

    Kraam

    SvaraRadera