måndag 6 september 2010

Sova lite?

Jag har hamnat i en sova-period. Igår var jag igång större delen av dagen. Kom hem vid halv åtta och sov i soffan strax därefter. Vaken ett par timmar mitt i natten, men sov nog ändå runt 9 h inatt. Imorse var jag på vattenjympa. Åt lunch, fixade lite.

Sen var jag på förlossningsutbildning. En märklig tillställning där alla var par utom jag. Inte för att det gjorde mig något. Faktiskt inte, men det var intressant att studera de andra. De flesta såg faktiskt rätt skräckslagna ut. Även killarna. Det tog sig lite olika uttryck. En kille skämtade. Rätt rejält. En annan ifrågasatte hur barnmorskorna i TV-programmet "Förlossningskliniken" kunde vara så hårdhänta mot barnen när de skulle ut sista biten. En tredje var som ett klister på sin tjej. Masserade, höll om, pussade, smekte. Eh... personligen hade jag blivit galen på en kille som beter sig så!

Mini var fullt aktiv på kursen. Min mage guppade och ställde sig i alla möjliga vinklar. Det bådar gott för Mini som kursdeltagare i framtiden. Passiva kursdeltagare är det värsta som finns tycker jag.

Nåväl, hem från kursen. Kaffe och bulle, lite jobb och sen kröp det i hela kroppen. Soffan hägrade och en tupplur på några timmar (!!!). Sen har jag lagat mat, men i egenskap av en zombie. Jag lyckas inte komma till liv. Igår var hemmet i ordning, nu orkar jag inte bädda, inte ta hand om köket, inte vika tvätt. Jag orkar ingenting.

Jag funderar allvarligt på att gå och lägga mig. Och den där killen jag kunde haft i mitt liv, han hade lätt fått gulla ihjäl mig offentligt, så länge han tagit hand om köket och tvätten ikväll!

3 kommentarer:

  1. Tror kroppen laddar upp till förlossning jag!

    SvaraRadera
  2. Vila nu, du behöver samla dina krafter!!

    SvaraRadera
  3. Haha jag känner ett sånt par. De har som inte släppt varandra sedan de blev ihop för några år sen. Ett ständigt karande på varandras armar. jag tänker att de borde vara ömma och onda på armarna... nä tack. Inget sånt.

    SvaraRadera