måndag 13 september 2010

JAAAA eller nej

Nej, jag är inte på förlossningen. Ingen hade varit gladare än jag och med tanke på vilken status mitt hem hade igårkväll när jag gick och la mig (otorkad tvätt och damm överallt eftersom två maskiner i tvättstugan inte fungerade som de skulle) så tänkte jag att då är det väl NU bebisen kommer. Men nej...

Nåväl, idag har jag varit på vattenjympa. Fantastisk mental träning och vad man ska tänka på under förlossningen. Det viktigaste under krystvärkarna. Idag var det att man ska tänka JAAAA! när man egentligen bara blir överraskad över styrkan och vill instinktivt tänka NEJ, det här går ju ALDRIG!

Istället ska man försöka tänka, ja, det FINNS plats, det här går och lita på att ens kropp klarar av det.

Jag bara måste göra lite reklam för Rund & Sund här i Malmö. Om du är gravid här är det stället att gå på. De har olika former av träning för gravida, men jag är som en fisk i vatten så vattenjympan är för mig. Den är underbar!

Annars vill jag bara passa på att gratulera Tea en gång till. Dagens plus var kickstarten på min vecka. Underbart!

Och på SMBCs blogg hittade jag Tonci som just förlorat sitt barn bara veckor kvar till förlossningen. Hjärtat i halsgropen. Tårar som bränner under ögonlocken. Och en känsla av att jag kanske inte är så harig som två gånger varit på pre-natal för att kolla att allt är okej i alla fall.

1 kommentar:

  1. Livets cirklar...

    En väninna till mej sa efter förlossningen att "det gjorde så ont, men mitt i det tänkte jag wow! vad min kropp kan!"

    Gläder mej till din baby kommer!

    SvaraRadera