torsdag 16 september 2010

Ynklig

Ni vet sådär energisk och pigg som jag var igår. Precis lika oenergisk och trött är jag idag.

Min dag började med att jag trodde att förlossningen startat, men det visade sig vara fel. Efter det har min mage ballat ur. Totalt. Så jag har spenderat dagen med jättehuvudvärk i soffan och sovit, varit på toa och desperat hållit mig från att kräkas. Jag hatar att kräkas.

Det värsta är att mina föräldrar nu är på väg hit och jag har INGEN mat hemma. Däremot har jag en lång inköpslista som jag tänkt ägna förmiddagen åt. Lockar det att köra till ICA Maxi nu? Samtidigt inser jag att JAG behöver näring i kroppen också.

Jag vet inte riktigt var jag ska göra av mig själv. Helst av allt vill jag bara krypa ner i sängen och gråta en skvätt. Trött som en gnu och trött på att vara gravid nu.

Och Mini rumlar runt som vanligt. En fot här och en arm där. Kom ut nu bebisen!

6 kommentarer:

  1. Krya på dig vännen!! Och handla kan säkert mor o far göra - annars finns en jättebra sak jag kan tipsa om; internet. Man kan beställa saker numera så levereras det hem! Ja nu tänker jag i första hand på nödlösningen pizza/kina/kebab/sallad... Men en del ICA butiker el dyl har faktiskt hemleveranser...

    Ta hand om dig! Mini kommer snart :0)

    SvaraRadera
  2. Men vännen! Ibland misstar man ju starten för maginfluensa, det har jag läst på flera ställen, man kan må skitilla. Hur som hoppas jag att du känner dig bättre om en stund, och jag håller med ovanstående, kör på hämtmat iaf idag. Kram!

    SvaraRadera
  3. hörru du, kryp nu ner i sängen och gråt en skvätt. Så skickar du mamma och pappa att handla när de kommer!

    SvaraRadera
  4. Lite Resorb från Apoteket kanske?

    SvaraRadera
  5. Åh nej... .hoppas du mår bättre snart och får lite extra krafter. Har för mig att jag oxå blev lite halvkass några dagar innan förlossningen. Kan vara på G. Håller tummarna!!

    SvaraRadera