måndag 20 september 2010

Snopet

Ringde förlossningen "är du förstagångsföderska?" Då får du inte komma in. Åkte på min tid på prenatal där de kollade att bebben har det bra och hem skickades jag.

Har värkstormar på 3 minutrar, med halvminuter mellan som jag desperat försöker andas mig igenom. Har inte sovit ordentligt på 1,5 dygn. Mina föräldrar (jag älskar dem, men ibland...) ballar ur så att jag får ta hänsyn till deras behov (jag verkligen hörde mig för om de pallade det här och jaaa då!)

Dessutom fick jag veta att så här kunde jag få ha det i två dygn till. Moralen är på topp. Inte...

5 kommentarer:

  1. Men tänk vad redo du kommer vara för Mini när h*n väl kommer ut!! Försök andas och slappna av, snart nog får du din belöning!!! Undertiden kan du nynna loss till I'm having the time of my life... ;0)

    SvaraRadera
  2. Åh uppdatering! Förstår frustrationen.. kämpa på!

    SvaraRadera
  3. Som jag förstår dig!
    frustration!!
    Finns inga uppmuntringar i världen just nu som inte känns klyschiga.
    Jag tänker på dig!

    P & K

    SvaraRadera
  4. Det är ett ögonblick av ditt liv, andas, vila när du kan och tänk på att för varje värk är du närmre ditt liv med Mini!! Vi väntar och längtar tillsammans med dig!! Heja Vilja, heja, du är duktig!!!

    SvaraRadera