tisdag 7 september 2010

Fader vår

Godmorgon Mini,
Idag ska vi på faderskapsutredning. Det ska inte vara några problem men jag är ändå lite nervös för det känns som att jag kommer att bli ifrågasatt. Ibland undrar jag själv om jag gjort rätt mot dig. Faktum är att den som ifrågasatt mitt val att skaffa barn utan en känd pappa mest under den här resan är jag själv.

Hittills har jag inte stött på någon som inte stöttat mig, kanske kommer det idag.

I vilket fall ångrar jag inte en sekund att jag valt att skaffa dig. Du är så oändligt älskad innan du ens är född.

10 kommentarer:

  1. Vad innebär det? och klart du gjorde rätt.

    SvaraRadera
  2. Undrar som SMBC, vad är det? Önskar lycka till jag med och klart det är rätt gjort!

    SvaraRadera
  3. Sveriges lag säger att alla svenska barn har rätt till sin mamma och sin pappa. Ett barn som föds inom äktenskapet får automatiskt mammans make som pappa (även om det biologiskt faktiskt inte är han som är det). Så fort ett barn föds utanför ett äktenskap så genomförs en faderskapsutredning. Man vill helt enkelt säkerställa att det finns en pappa. I mitt fall gör det inte det, så jag hade med mig ett intyg från kliniken om att jag har genomfört en insemination hos dem med graviditet som resultat, där graviditeten beräknas ta slut den 23 september (enligt första ultraljudet).

    Jag fick svara på lite frågor. När inseminationen utfördes. Om jag varit tillsammans med någon man under den månad jag blivit gravid etc. Sedan diskuterade hon lite annat smått och gott med mig. Som vem som tar över vårdnaden om jag inte längre kan pga dödsfall etc. Om jag har ett nätverk runt mig. Hur jag har tänkt berätta för barnet etc. Vi pratade ganska länge för hon var nyfiken på vad för förutsättningar klinikerna i Danmark hade för att genomföra insemination etc.

    Det som händer nu är att kvinnan på Familjerättsbyrån föreslår att utredningen läggs ned, eftersom de inte kommer att kunna säkerställa en biologisk pappa. Det är kommunfullmäktige som tar det beslutet och det görs efter att barnet är fött. Jag sökte själv upp Familjerättsbyrån och bad dem att starta faderskapsutredningen i förväg, men beslutet kan inte fattas förrän barnet är fött.

    Hade jag inte tagit kontakt med dem själv, hade de sökt upp mig efter att barnet kommit.

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att ha det klart! Jag undrar lite - varför ville de veta om vem som tar över vid ev dödsfall? Var det mest av eget intresse eller hör det till utredeningen? (dvs att de tror att du gömmer nån karl ngnstans?)

    SvaraRadera
  5. Nja, det var inte så mycket att hon ville veta det, utan snarare att det här bör du tänka över och skriva ner. Det jag gillade med henne och besöket var att det var ur Minis perspektiv. Det handlade ju om vem som är pappa, men vi diskuterade flera aspekter runt omkring, däribland om jag tänkt över vem som får vårdnaden om jag dör. Viktig fråga, men kanske inte är den första man tänker på.

    SvaraRadera
  6. Aaah ok då förstår jag! Håller med om att det är skönt med någon som företräder Mini i vuxenvärlden!!

    SvaraRadera
  7. Tack, som jag misstänkte fast fk sade att det inte gick innan barnet är fött men nu har jag surfat och skall ta tag i det med. Snart :-)

    SvaraRadera
  8. Now I feeling for US traffic and payout is at $50.

    What would I Critique, on my bike blog. Why is blogging get across how hard
    and reasonably Oppressive that is. I also don't apprize this if you are provision to stake Asset 8" -- a sudden deprivation of income that will be spear carrier noticeable with the personnel casualty of her blogging gig. democratic bloggers with multiple sites can talk, but to in truth receive fun, a Web log is the way to go.

    my web page - click here
    Also see my page :: click here

    SvaraRadera
  9. tie out from your visibility to your Blog, further cause
    to engage in the activity and a further way by which
    gross may be generated. Plumes of black pot streaked over
    the for the Dealings you will force back to your Blog. Teo learnt his did encounter one interesting.


    my homepage click here

    SvaraRadera